К оглавлению - Триодь постная.

В среду ваий, на Утрени

Троичны гласа.

По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника два, с Крестобогородичным.

По 2-м же стихословии седален господина Иосифа. Глас 2.

Подобен: Камень гробный:

Яко каменем отягчен многими грехами, во гробе лежу небрежения Щедре: от негоже мя возведи, благоутробне Господи. [Дважды.]

Крестобогородичен.

Подобен: Милосердия:

Честным Крестом Сына Твоего соблюдаеми Владычице Чистая Богородице, всякий прилог борителя, вси удобь отражаем. Темже Тя по долгу прославляем яко Матерь Света, и едину надежду душ наших.

По 3-м стихословии седальен, господина Феодора. Глас 3.

Подобен: Красоте девства:

Днесь Лазарь умерый погребается, и рыдание поют сего сродницы, якоже провидец и Бог, страсть предрекл еси: Лазарь успе, учеником провещая, но ныне иду воскресити егоже создах. Сего ради Тебе вси вопием: слава державе крепости Твоея. [Дважды.]

Крестобогородичен:

Неискусобрачная Чистая, и Мати Твоя Христе, зрящи Тя мертва висяща на Древе, матерски рыдающи глаголаше: что Ти воздаде еврейский беззаконный собор безблагодатный, многих и великих Твоих даров, Сыне Мой, наслаждейся? Пою Твое Божественное снизхождение.

Канон в Минеи: и трипеснец, господина Иосифа, глас 2.

Песнь 3.

Ирмос: Неплодствовавший мой ум:

Силою Креста Твоего укрепив ум мой, изнемогший прилогми лукавыми, к хотению Твоему направи Господи.

Уныния дреманием, на одре спяща мя сластей воздвигни Господи, и Твоим страстем поклонника покажи.

Просветившеся душами, постом чисты усрести пойдем Христа, ко Иерусалиму грядущаго плотию.

Богородичен: Неопалившаяся огнем Божества Чистая, попали моя вещная стремления страстей, яко да верно Чистая славлю Тя.

Иный. Глас 3.
Ирмос: Неплодная душе:

Днесь Лазарь умерый, не утаися всевидящаго ока Иисусова. Темже сказует сие учеником, вопия: Лазарь друг наш успе, воскресити его иду.

Во Иудею Господи паки ити рек, ученики устрашил еси, но дерзостно вопияше Фома: живот есть, идем, аще убо и умрем, абие оживем.

Троичен: Троице единосущная, Вседержителю Отче, Сыне собезначальный, с сопрестольным Божественным Духом, едино поклонение, Божество несозданное, Тебе поем вси человецы.

Богородичен: Дево Мати Пречистая, кореню Иессеов, от негоже Христос возсия, живоносный цвет земнородных, Еюже избавихомся тли и смерти, Тя поем вси Чистая.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Радуйся Сионе, ныне грядет Царь твой кроток, якоже пророк возопи, и носит жребя Сего плотски, рукою Своею вся содержащаго: поем державу Его.

Ирмос: Неплодная душе и безчадная, стяжи плод благославный, веселящися возопий: утвердихся Тобою Боже, несть свят, несть праведен, паче Тебе Господи.

Песнь 8.

Ирмос: В купине Моисею:

Смиренныя моея души тяжкий камень лютаго уныния отвали Христе, и воздвигни мя от гроба нечувствия в славу Твою Слове.

Смерть друга Твоего предсказал еси другом, за милосердие милости, провидче и Боже: егоже имел еси воздвигнути из гроба четверодневна, к Твоему славословию.

Во Иудею паки Христе грядеши, ищущую жизни Тя древо, Древом убити, желая обезсмертвити умерщвленныя древа снедию.

Богородичен: В Тебе Дево Чистая, видена быша вся шествия Бога, сохраншаго Твою чистоту по рождестве, запечатленну яве во вся веки.

Иный.
Ирмос: Из безначальнаго Отца:

Лазарь днесь умерый износится, друг Христов, и рыдают сущии с Мариею и Марфою вси: Христос же радостию приходит к нему, показати людем, яко Той есть живот всех.

Яко из горы Елеонския, от высоты милостыней, добродетелей ветвие людие секуще, приидите уготовим к нам мысленно пришествие Христово, поюще, благословяще Его, и превозносяще во вся веки.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Живый, едино Божество, едино Царство, Тя хвалят незаходимаго Света ангельская воинства, и мы земнии поем, благословим, и превозносим во вся веки.

Богородичен: Се вси родове блажим Тя Пречистая, величия Твоя зряще: Ты бо раждаеши преестественно всех Творца Бога суща и Человека. Темже Тя благословим, и превозносим во веки.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Со отроки и мы усрящим Христа Бога, вместо ваий приносяще милостыню, в молитве сердечней, с ветвьми осанна вопиюще: благословите, и превозносите Его во веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Ирмос: Из безначальнаго Отца рожденнаго прежде век Бога, и в последняя от Богородицы в плоть облекшася, яко совершенна Человека, и Бога истинна, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: От земнородных кто:

Даниил постом огражден, загради уста зверей: сему ревнующи душе моя, рыкающаго якоже льва змия, и ищущаго брашно сотворити всякую душу, Крестною помощию отжени.

Слове Божий, умерщвленную грехами душу мою, и затворенную во гробе преступления, животодательным Твоим словом воскресив, принести Тебе ветви добродетелей, победителю смерти, сподоби.

Небо яко престол имеяй, и подножие землю: Бога Отца Слово, на жребяти носимь, во град входит святый из уст младенец хвалу красную, яко Царь всех совершити.

Богородичен: В женах Ты едина украсилася еси, о пречудная Чистая! краснейшее Слово родивши, паче всех человек явльшагося краснейша: Того убо моли, скверну очистити, Дево, сердца моего.

Иный.
Ирмос: На Синайстей горе:

Надгробныя слезы изливают Лазаревы сестры, зрящия сродника днесь под каменем горьким: Христос же мой издалеча сие сказуя, глаголаше апостолом Своим, радуюся вас ради, не бех бо плотию тамо.

Паки грядет к тебе, убийце иудее, Христос, спасительную страсть желая исполнити яко Бог: Егоже искала еси камением убити, се к тебе самозван хотя приходит ко убийству твоему, во еже спасти нас.

Троичен: Божество Единица, и Троица есть: о преславнаго обращения! соединяемая Естеством, делится Лицы, свойственно: несекома бо сечется, едино сущи троится: сия Отец есть, Сын, и Дух Живый, соблюдающая все.

Богородичен: Детородную деву кто слыша, и матерь без мужа? Марие совершаеши чудо: но скажи ми, како? Не испытуй глубины Богорождения Моего: сие всеистинное, паче человеча ума постижение.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

От финик ваиа сплетше мысленно, и чувственно сретение Владыце сотворим, грядущему к нам: ибо благословен Грядый во имя Господа же и Отца, яко Сын истинный.

Ирмос: На Синайстей горе, виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреве: Даниил же Тя виде гору несекомую: жезл прозябший, Исаиа взываше, от корене Давидова.

Светилен гласа.

На стиховне стихира самогласна дне, дважды. Глас 1:

Израиль в порфиру и червленицу облачашеся, одеждами священными и царскими сияя: законом же и пророки богатея, законными службами веселяшеся: но Тебе обнищавшаго распен вне врат Благодетелю, и жива по распятии отметаяся, в недрах Бога Отца присносущнаго, жаждет капли благодати: якоже богатый немилостивый от Лазаря убогаго, иже в порфире и червленице, в негасимый огнь вшед: и видя болезнует, первее крупиц истины скудныя люди языческия, ныне в недрех веры Авраама греющияся, Твоея крове багряницу с червленицею крещения носящия, и Твоими обилующия и наслаждающияся даровании, и глаголющия: Христе Боже наш слава Тебе.

Мученичен: Вас прехвальнии мученицы, ни скорбь, ни теснота, ни глад, ни гонение ниже раны, ни ярость зверей, ни меч, ниже огнь претяй, разлучити от Бога возмогоша: любовию же паче к Нему, яко в чуждих подвигшеся телесех естество забысте, смерть презревше. Темже и по достоянию болезней ваших мзду приясте, Небеснаго Царствия наследницы бысте, молитеся о душах наших.

Слава, И ныне, Крестобогородичен.

Подобен: Всехвальнии мученицы:

Видящи висима Христе, чисто Рождшая Тя, повесившаго на водах землю Человеколюбче, взываше: увы Мне, что странное видение, како зайде доброта Твоя, сладчайший Сыне, безмерная, величаю Твою милость, яко страждеши волею за всех.

На 6-м часе

тропарь пророчества. Глас 5:

Милости Твоя Господи сотвори с нами, и не предаждь нас беззаконием нашим, Святый Владыко Вседержителю, Тебе молимся.

Прокимен, псалом 112. Глас 4: Хвалите отроцы Господа, хвалите имя Господне.
Стих: Буди имя Господне благословено от ныне и до века.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 58, ст. 1 - 11.]

Прокимен псалом 113. Глас 6. Благословени вы Господеви сотворшему небо и землю.
Стих: Небо небесе Господеви, землю же даде сыновом человеческим.

В среду вечера

обычное стихословие. На Господи воззвах, поставим стихов 10. и поем настоящий самогласен дне дважды. Глас 5:

Богатый в страстех сый, прелестною лицемерия обложен есмь одеждою, веселяся в злых невоздержания, и безмерное немилосердие показую, презирая мой ум, пред дверьми поверженный покаяния, алчущий всякаго блага, и болящий невниманием моим: но Ты Господи Лазаря мя сотвори, нищаго грехами, да не како требуяй, не получу перста орошающа, болезнующу моему языку в негасимом огни: в недрех же патриарха Авраама всели мене, яко Человеколюбец.

Мученичен: Несытною любовию души Христа не отвергостеся святии мученицы, иже различныя раны страстей претерпевше, мучителей дерзость низложисте: непреклонну и невредиму веру сохранше, на небеса преставистеся. Темже и дерзновение получивше к Нему, просите даровати нам велию милость.

Ины стихиры господина Иосифа. Глас 5.

Подобен: Радуйся постником:

Об ону страну Иордана плотию ходя Иисусе, с Тобою сущим вопил еси: друг Лазарь уже умре, и погребению ныне предадеся. Темже радуюся друзи Мои вас ради, да весте, яко вся вем, Бог сый непреложный, аще и являюся видимый Человек. Идем убо оживити его, яко да смерть ощутит сего победу, и совершенное разрушение, яве е сотворю, подая мирови велию милость.

Марфу и Марию вернии подражающе, ко Господу послем божественная деяния яко молитвы, яко да пришед наш ум воскресит, мертв лежащий люте во гробе лености нечувственный, страха Божественнаго никакоже ощущающий, и действ животных ныне не имущий, зовуще: виждь Господи, и якоже друга Твоего Лазаря древле Щедре, предстанием воздвигл еси страшным, сице всех оживи, подаяй велию милость.

Ина стихира господина Феодора, глас 6.

Подобен: Господи на гроб:

Двоеденствует Лазарь во гробе, сущия от века видит умершия, тамо зрит страхи странныя, множество неисчетное адовыми держимое узами: темже сродницы рыдают горько, предвидяще гроб его. Христос же идет оживити друга Своего, едино от всех совершити согласие: благословен еси Спасе, помилуй нас.

И в Минеи 4.

Прокимен, псалом 14. Глас 4: Благоугожду пред Господем во стране живых.
Стих: Возлюбих, яко услышит Господь глас моления моего.

Бытия чтение. [Глава 43, ст. 26 - 31, глава 45, ст. 1 - 16.]

Прокимен, псалом 115, глас 4: Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его.
Стих: Веровах, темже возглаголах, аз же смирихся зело.

Притчей чтение. [Глава 21, ст. 23 - 31, глава 22, ст. 1 - 4.]

И прочее возследование Преждеосвященных.