К оглавлению - Триодь постная.
Аллилуиа, и тропари, глас 2:
Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершившии, и веру соблюдшии, дерзновение имущии ко Спасу, о нас Того яко Блага молите спастися, молимся, душам нашим. [Дважды.]
Слава, мертвен:
Помяни Господи яко Благ рабы Твоя, и елика в житии согрешиша прости: никтоже бо безгрешен, токмо Ты могий и преставленным дати покой.
И ныне, Богородичен:
Мати Святая неизреченнаго Света, ангельскими Тя песньми почитающе, благочестно величаем.
И стихословим едину кафисму: Рече Господь Господеви моему: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце.
Таже, Блажени непорочнии: поем на две статии: и поминает священник усопшия, якоже обычно. В конец же кафисмы поем: Благословен еси Господи: Святых лик: и прочая. Во Славу же и ныне: ектениа о усопших: молитву: Боже духов и всякия плоти:
И абие седален, глас 5:
Покой Спасе наш с праведными рабы Твоя, и сия всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая яко Благ прегрешения их, вольная, и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении Человеколюбче.
Слава, конец.
И ныне, Богородичен:
От Девы возсиявый миру Христе Боже, сыны света Тою показавый, помилуй нас.
Канон Минеи со ирмосом на 6: и святаго обители на 4: глаголется бо ирмос и тропарь без стихов, и держим стихи от Тогда потщашася владыки: Не стихословим бо песней от начала до 6-я песни, во всех субботах святыя Четыредесятницы, до акафиста: от шестыя же песни начинаются трипеснцы, и поется Минеи по дню святаго, и трипеснцы: стихословятся же и песни. Четверопеснец господина Иосифа, егоже краегранесие: {Пение сие Иосифово}. глас 8.
Песнь 6.
Ирмос: Молитву пролию ко Господу:
Святии множайшими муками, многия врагов тьмы низложити сподобишася Спасе, и многих благ Твоих улучиша: молитвами их яко Благ, многая моя очисти прегрешения.
Воспоим Христовы страстотерпцы, и возопиим к ним единомудренно: Владычним подобницы страстем, душ наших страсти исцелите, поститися же от злаго обычая нас укрепите.
Преложил еси смерть на сон, болезненно во гробе поспал еси, и мертвым живот даровал еси: преставльшияся убо Спасе сподоби стояния избранных, страстотерпец святых мольбами.
Богородичен: Поститися ми, и отступити от всякаго греха укрепи Отроковице, сильнаго и безгрешнаго Слова, воплощенна неизреченно рождшая, и даждь ми чистительную осквернений, Всенепорочная, слезу.
Иный господина Феодора. глас 3.
Ирмос: Глубина страстей:
Мучеников память совершаем божественно мучениколюбцы, приидите возрадуемся, песньми тыя венчающе, подвигоположника Христа благословим.
Ран первее искус приемше, потом же камением побиени бывше, претрени бывше, зверем на снедь дани бысте, и заклани бысте яко агнцы Христовы: но живете присно страстотерпцы.
Слава, Троичен: Три единым Естеством совокупляя, едино же треми разсекая Лицы, яже Божество есть: Савеллиа же и Ариа, равномерныя стремнины отбегаю.
И ныне, Богородичен: Дева явилася еси и по рождестве, чистотствуеши во обою, и раждаеши: страннолепное видение, глаголемое и разумеваемое, содеянное в Тебе Богомати.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Или стих: Дивен Бог во святых Своих:
Мученичен: Кровь вашего терпения, Господу молится непрестанно о нас, мученицы: темже и ныне помолитеся поститися нам от страстей безчестия.
Стих: Души их во благих водворятся.
Покоин: Всему хотяй судити миру, предстоящим тьмам ангелов, неосужденно тогда предстати Тебе сподоби усопшия, верно Всещедрый.
Ирмос: Глубина страстей воста на мя, и буря противных ветров: но предварив мя Ты спаси Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.
Кондак: Со святыми упокой: икос: Сам един еси безсмертный:
Песнь 7.
Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи:
Тучами кровей угасисте преславнии пламень прелести: огня убо будущаго нас молитвами яже ко Христу избавите, Господни страстотерпцы.
Уста заградивше львов, мук же опаления претерпевше страстотерпцы, сладость лучшую наследовасте: еяже улучити молитеся, и нам во веки.
Всем светом просветившеся Духа доблии страстотерпцы, преставльшимся верным ослабу просите, и рая вход, и жизни причастие.
Богородичен: Песнь приношу Ти Дево, не презри мене злыми одержимаго, но даждь Чистая исправление совершенное постом, и всем житием благонравным.
Иный.
Ирмос: Пламень оросивый пещный:
Огнь, и меч, и звери, страстотерпцы, яко сладость вменивше, внегда страдати удивисте убийцы ваша, воспевающе Бога отец наших.
На уды разсекаеми, и опаляеми, Богу принесостеся жертва благовонная, Христовы мученицы: но Того о нас присно молите.
Троичен: В Троице единаго Бога славлю, Отца, Сына и Духа: Единицу простую, Троицу честную, начало предначальное и единосущное.
Богородичен: Всесвятая Владычице Богородице, молитвы рабов Твоих приемлющи, принеси всех Богу, да спасет нас от всякаго искушения.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.
Мученичен: Мучеников собори, с небесе представше, вас воспевающия благословите, освятите, усердно постов время скончати.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.
Мертвен: Верою к Тебе преставльшияся, ведый дела человеков, вольная и невольная прегрешения прощая, упокой яко Бог.
Ирмос: Пламень оросивый пещный и отроки неопалимы спасый, благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.
Песнь 8.
Ирмос: Победители мучителя:
Мук виды немощию тела претерпевше, врачеве болящим страстотерпцы явистеся. Темже зову: мою недугующую душу исцелите, во время поста покаянием.
Увы мне, како преидоша вси дние мои в лености! и се конец приближается, варит несовершенна добрыми делы прияти мя: добре скончавшии течение мученицы, да ми конец благий будет, молитеся.
Каплями кровей запаления безбожия угасисте, божественнии страстотерпцы, и отшедшим от сего жития испросите воистинну Божественный покой, и содеянных разрешение во веки.
Богородичен: Иезекииль Тя дверь непроходимую Чистая провиде, покаяния врата всем отверзающую отчаянным. Темже молю Тя: стези мне отверзи, ко оным ведущия упокоением.
Иный.
Ирмос: Из безначальна Отца:
Многострадальныя раны различно претерпевше, овии убо сгоревше, друзии сожжени бывше, инии же посекаеми, веселитеся страдальцы воспевающе Христу: пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Кровьми вашими освящаете концы, малыми кропленьми, струи исцелений всем источающе, всехвальнии мученицы. Темже вопиете присно: пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Живый, едино Божество, едино Царство: Тебе хвалят незаходимаго Света ангельская воинства, и мы сущии на земли поем, благословим и превозносим во вся веки.
Богородичен: Се вси роди блажим Тя Пречистая, величия Твоя зряще: Ты бо раждаеши преестественно всех Творца, Бога суща и Человека. Темже Тя благословим, и превозносим во вся веки.
Стих: Дивен Бог во святых Своих:
Страстотерпцев личе, молитеся ко Спасу спасти ны, молитвы и ныне творяще, служити чисте воздержанием Ему: пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Стих: Души их во благих водворятся.
Усопшия благочестно надеждею воскресения, к вечной жизни востати Господи сподоби, хвалити Тя чисте, и славити псаломски: пойте, благословите, и превозносите во вся веки.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Из безначальнаго Отца рожденнаго прежде век Бога, и в последняя от Богородицы в плоть облекшася, яко совершенна Человека и Бога истинна, пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Уставы прешла еси:
Явистеся божественнии яко углие, вещество лукавое безбожие попаливше, и мечем бесовския полки посекше, доблии страстотерпцы, световодцы сердец наших.
Тьму мучений проидосте, и к свету мысленному преселистеся, доблии страстотерпцы: темже просветите смиренную душу мою, омраченную согрешеньми.
Поболеша болезни преносяще преславнии страстотерпцы телесе, и ныне преставльшимся верным, неболезненный покой просят, и рая наслаждение.
Богородичен: Явися Чистая Владычице Божественная помощница, непотребным рабом Твоим, во время воздержания, молитвы наша приносящи Господеви, веки царствующему.
Иный.
Ирмос: Тебе безсмертный источник:
Якоже огнь вложени бывше от Бога в землю, попалисте всякую лесть идольскую, вжегше светило в концы благочестия страстотерпцы Христовы.
Вас ни пламень, ни заколение, ни колеса, ни стягнутия, ни опаления, ни иная мука горькая, разлучи от любви Христовы, страстотерпцы.
Троичен: Едино и три воспеваю благочестно Божество зраком, Лицы совокупляя и разделяя: Отец, Сын, и Святый Дух, Сия едино суть.
Богородичен: Тя от корене Иессеова, и Давида праотца прозябшии жезл, Всепречистая Чистая величаем, яко спасаеши души наша.
Стих: Святым, иже суть на земли Его:
Множество мученик честное, Христа молите, в мире исполняющим нам течение постов, видети и поклонитися и страстем Его.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи.
Мертвых и живых яко Бог, умертвивый смерть, и жизнь востанием Твоим всем подаяй Христе, упокой и рабы Твоя, яже преставил еси.
Ирмос: Тебе безсмертный источник, и святых исцеления человечу роду подающа, присно величаем, яко спасаеши души наша.
Ексапостиларий:
Небо звездами украсивый яко Бог, и Твоими святыми всю землю просветивый, Содетелю всех поющия Тя спасай.
Слава: Живыми и мертвыми обладаяй яко Бог, упокой Твоя рабы в селениих избранных: аще бо и согрешиша Спасе, но не отступиша от Тебе.
И ныне: Сладость ангелов, скорбящих радость, христиан предстательнице, Дево Мати Господня, заступи нас, и избави вечных мук.
На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.
На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, И ныне, Богородичен.
блаженны гласа, на 6. По входе тропари: Апостоли, мученицы: Помяни Господи: Слава: Со святыми упокой: И ныне, Тебе и стену:
Прокимен, Веселитеся о Господе:
Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония:
Другий: Души их во благих водворятся.
Апостол дне ко Евреем, зачало 309.
Братие, блюдите, да не когда будет в некоем от вас сердце лукаво, (исполнено) неверия, во еже отступити от Бога жива.Но утешайте себе на всяк день дондеже днесь нарицается, да не ожесточится некто от вас лестию греховною: Причастницы бо быхом Христу, аще точию начаток состава даже до конца известен удержим: Внегда глаголет: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших, якоже в прогневании. Нецыи бо слышавше прогневаша, но не вси изшедшии из Египта с Моисеом.
И мертвен, к Солуняном зачало 270. [1Сол. 4, 13 - 17.]
Аллилуиа: Воззваша праведнии:
Стих: Блажени, яже избрал:
Евангелие от Марка, зачало 6.
Во время оно, иде Иисус в пусто место, и ту молитву деяше. И гнаша Его Симон и иже с ним: И обретше Его, глаголаша Ему, яко вси Тебе ищут. И глагола им: идем в ближния веси и грады, да и тамо проповем: на сие бо изыдох. И бе проповедая на сонмищих их, во всей Галилеи, и бесы изгоня. И прииде к Нему прокажен, моля Его и на колену припадая пред Ним, и глаголя Ему, яко, аще хощеши, можеши мя очистити. Иисус же милосердовав, простер руку, коснуся его, и глагола ему: хощу, очистися. И рекшу ему, абие отыде от него прокажение, и чист бысть.И запрещь ему, абие изгна его: И глагола ему: блюди, никомуже ничесоже рцы: но шед покажися иерееви и принеси за очищение твое, яже повеле Моисей, во свидетелство им.
И от Иоанна, зачало 16. [Ин. 5, 24 - 30.]
Причастен: Радуйтеся праведнии о Господе:
Другий: Блажени, яже избрал и приял еси Господи.
Сице убо бывает служба за упокой, в три субботы святаго и Великаго поста, егда ни един есть праздник от триех: Предтечев: святых четыредесяти мучеников: или Благовещения.