«Яков

Оглавление

Последование таинства елеосвящение (соборования) на русском языке

 

К оглавлению

 

певаемое от седми священников, собравшихся в церкви, или в дому

Поставляется столец, на немже блюдо со пшеницею, и верху пшеницы кандило праздное, окрест же пшеницы водружают во пшеницу седмь стручец, обвитых бумагою к помазанию, и святое Евангелие; и даются священником всем свещи. Ставше же окрест стола, облечени все в фелони; вземлет первый от священников кадильницу с фимиамом, и кадит окрест стола елей на нем сущий, и всю церковь, или дом, и люди; и став пред столом, зря к востоком, начинает глаголя:

Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.

С Трисвятого по Отче наш.

Чтец: Аминь. Господи, помилуй. (12 раз).

Приидите, поклонимся

Псалом 142

Слава, и ныне: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды).

Диакон краткую ектению:

Священник: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Аллилуиа, на глас 6.

Стих 1: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.

Стих 2: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.

Тропари: Помилуй нас, Господи, помилуй нас;

Псалом 50

Канон

Первое помазание

Диакон: Вонмем.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Чтец, прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.

Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Соборнаго послания Иаковля чтение (зачало 57)

Русский

Священник: Мир ти.

Аллилуиа, глас 8.

Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи.

Евангелие от Луки (зачало 53)

Русский текст

Ектения

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией) (имярек).

О еже проститися ему всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Диакон: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Священник молитву:

Безначальне, Вечне, Святе святых, Единороднаго Твоего Сына низпославый, исцеляющаго всякий недуг, и всяку язю душ и телес наших, низпосли Святаго Твоего Духа и освяти елей сей, и сотвори и помазующемуся Твоему рабу (имярек), в совершенное избавление грехов его, в наследие Царствия Небеснаго. Ты бо еси Бог велий и дивен, храняй завет Твой и милость Твою любящим Тя, даяй избавление грехов, Святым Твоим Отроком Иисусом Христом; паки рождей нас от греха; просвещаяй слепыя, исправляяй низверженныя, любяй праведныя и грешныя милуяй; паки изведый нас от тьмы и сени смертныя, глаголяй сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся. Возсия бо в сердцах наших свет ведения лица Его, отнелиже нас ради на земли явился есть, и с человеки поживе; приемшим Тя дал есть власть чадом Божиим быти, банею пакибытия сыноположение нам даровал есть, и непричастны нас сотворил есть от насильства диаволя; понеже не благоволил еси кровию очиститися, но елеем святым дал еси образ Креста Его, во еже быти нам Христову стаду, царскому священию, языку святому, и очистивый ны водою, и освятивый Духом Твоим Святым. Сам Владыко Господи, даждь благодать нам в служение Твое сие, якоже дал еси Моисею угоднику Твоему, и Самуилу возлюбленному Твоему, и Иоанну избранному Твоему, и всем во всяком роде и роде благоугодившим Тебе; сице сотвори и нас быти служителей Новаго Твоего Завета над елеем сим, егоже усвоил еси Честною Кровию Христа Твоего; да совлекшеся мирских похотей, умрем греху, и поживем правде, облекшеся в Него помазанием освящения хотящаго елеа навестися. Буди, Господи, елей сей, елей радования, елей освящения, одежда царская, броня силы, всякаго диавольскаго действа отгнание, печать ненаветная, радование сердца, веселие вечное. Да и сим помазуемии паки рождения, страшни будут сопротивным, и возсияют во светлостех святых Твоих, не имуще скверны или враски*; и да приимутся в вечная Твоя упокоения, и восприимут почесть горняго звания.

Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне, и присно, и во веки веков, аминь.

И по молитве вземлет священник стручец и, омочив и во святый елей, помазует болящаго крестообразно на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию:

Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго, и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: и рабу Твою) (имярек), от обдержащия его телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных, и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых.

Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Помазание второе

Диакон: Вонмем.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Чтец, прокимен, глас 2: Крепость моя и пение мое Господь, и бысть мне во спасение.

Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя.

Апостол к Римляном (зачало 116):

Русский

Священник: Мир ти.

Аллилуиа, глас 5.

Стих: Милости Твоя, Господи, во век воспою.

Евангелие от Луки (зачало 94)

Русский

Таже диакон глаголет ектению:

Ектения

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией) (имярек).

О еже проститися ему всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Молитва:

Боже Великий и Вышний, от всея твари покланяемый, премудрости источниче, благости воистинну неизследимая бездно, и благоутробия неопределяемая пучино; Сам, Человеколюбче Владыко, превечных и дивных Боже, Егоже никтоже от человек помышляяй может постигнути, призри, услыши нас недостойных рабов Твоих, и идеже о Велицем Имени Твоем елей сей приносим, низпосли Твоего дара исцеления, и оставление грехов; и исцели его во множестве милости Твоея. Ей, Господи Благопременителю, Едине Милостиве и Человеколюбче, каяйся о злобах наших; ведый, яко належит помысл человека на лукавая от юности его; не хотяй смерти грешника, но яко обратитися и живу быти ему; грешных ради спасения вочеловечивыйся Бог сый, и создавыйся за создание Твое. Ты еси рекий: не приидох призвати праведныя, но грешныя в покаяние; Ты еси, овча взыскавый заблуждшее; Ты еси, погибшую драхму прилежно взыскавый и обретый. Ты еси рекий, яко грядущаго ко Мне не изжену вон; Ты еси, иже блудницы честнеи Твои нозе слезами омочившия не возгнушавыйся; Ты еси рекий: елижды аще падеши, востани, и спасешися; Ты еси рекий, яко радость бывает на небеси о едином грешнице кающемся. Сам призри, благоутробный Владыко, с высоты святыя Твоея, соосенив нас грешных и недостойных рабов Твоих благодатию Святаго Духа в час сей, и всели в раба Твоего (имярек), познавшаго своя согрешения, и приступльшаго к Тебе верою; и приим Своим Ти человеколюбием, аще что согрешил есть словом, или делом, или помышлением, простив очисти его и чиста сотвори от всякаго греха, и присно спребывая ему, сохрани прочее лето живота его ходяща во оправданиих Твоих, во еже не ктому быти ему посмеяние диаволу: яко да и в нем прославится Пресвятое Имя Твое.

Твое бо есть еже миловати, и спасати ны, Христе Боже, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

По молитве же абие вторый иерей вземлет стручец вторый и, омочив и во святый елей, помазует болящаго, глаголя молитву:

Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго, и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: и рабу Твою) (имярек), от обдержащия его телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных, и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых.

Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Далее: третье помазание. Здесь шестое и до конца.

 

См.: История человечества - Человек - Вера - Христос - Свобода - На первую страницу (указатели).

Внимание: если кликнуть на картинку
в самом верху страницы со словами
«Яков Кротов. Опыты»,
то вы окажетесь в основном оглавлении.